Tento reklamační řád je platný od 1. 6. 2012 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů. Tento reklamační řád je k dispozici v sídle prodávajícího nebo jako dokument na www.vybersito.cz.
Co byste hned na úvod měli vědět :
1. U nás ve VYBER SI TO je záruka vyřešení reklamace v průměrném čase jednoho týdne. Ojediněle se může stát problém, který vyřešíme víc než v jednom měsíci. Zákazník je ale vždy informován.
2. Při řešení reklamace u nás nikam nemusíte chodit popř. jezdit, vše vyřešíme za Vás. V 99% je zboží rozbité vinou přepravy. Pokud tuto skutečnost zjistíte na první pohled při dodání zboží, IHNED sdělte tuto skutečnost řidiči a přeberte zboží s výhradou, který Vám zboží doručil. Pokud jste takto neučinili přímo na místě MUSÍTE max. do 3 dnů od dodání zboží informovat přepravce. Pokud takto neučiníte, není možné akceptovat špatně dodané zboží. Dále zboží zkontrolujte, komplet vybalte.
Pokud nebylo na první pohled znát poškozené zboží a Vy jste to zjistili až při rozbalení zboží, požádáme v obou případech o vyplnění komplet tohoto formuláře ( nutné doplnit číslo objednávky, fota o skutečném stavu, číslu dílu, který reklamujete viz. příslušný návod u zboží atd. ), klikněte na odkaz https://www.vybersito.cz/sekce/reklamacni-formular/ . Po vyplnění odešlete a budete Vás do 24 hodin kontaktovat ohledně stavu Vaší reklamace s následným postupem.
3. Když je velký problém, např. komplet rozbito, vyměníme zboží za zboží, pokud je fyzicky přítomno na expedičním skladu. Pokud není, vyměníme, jakmile nám zboží dorazí na expediční sklad. Stále platí vyplnění komplet reklamačního formuláře. Přednost, v expedici, v TĚCHTO PŘÍPADECH mají VŽDY tyto reklamace.
4. Reklamace je platná pouze tehdy, je-li komplet vyplněn reklamační formulář a proběhla následná reakce z naší strany, tj. VYBER SI TO.cz.
4. POZOR : MÍSTO PRO ZASLÁNÍ ZBOŽÍ ZPĚT k nám Vám vždy z naší strany musí být odsouhlaseno .
I. Všeobecná ustanovení
Reklamační řád popisuje běžnou obchodní spolupráci mezi kupujícím a prodávajícím, kterým je KROSIT s.r.o. Brno. Kupující, kterým může být podnikatel nebo spotřebitel, je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Obchodními a dodacími podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem.
Převzetím zboží u podnikatelů je okamžik jeho předání prvnímu přepravci. V případě, je-li kupujícím spotřebitel, je to okamžik převzetí zboží od dopravce. Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad (faktura nebo prodejka - dále jen záruční list) se zákonem uvedenými všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, délka záruky, cena, množství ...).
II. Délka záruky
Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě. Zákonná záruční doba je obecně 24 měsíců* pro spotřebitele**. Prodávající může tuto zákonnou lhůtu prodloužit. Délka záruční doby je vždy vyznačena na záručním listě nebo jiném prodejním dokladu sloužícím jako doklad o záruce. Záruční doba se skládá ze zákonné lhůty (24 měsíců) a případně prodloužené záruční lhůty.
Je-li kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí zák. č. 40/1964 Sb., občanský zákoník a zák. č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, oba zákony v platném znění, s přihlédnutím k upřesněním v tomto reklamačním řádu. U prodloužené lhůty se reklamace řídí výhradně tímto řádem.
*Výjimku může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní atd.). Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím, a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji věci. U věcí prodávaných za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána. **U vybraných produktů je výrobcem záruka pro kupující, kteří nejsou spotřebitelem, omezena. Zákonná práva koncového zákazníka (spotřebitele) tím nejsou nijak dotčena, záruka pro něj platí dle zákona.
III. Záruční podmínky
IV. Způsob vyřízení reklamace
Je-li kupujícím spotřebitel:
Shoda s kupní smlouvou
Je-li kupujícím spotřebitel, v případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou, nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl, nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí věci, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
Shodou s kupní smlouvou se zejména rozumí, že prodávaná věc má jakost a užitné vlastnosti smlouvou požadované, prodávajícím, výrobcem nebo jeho zástupcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy očekávané, popřípadě jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé, že odpovídá požadavkům právních předpisů, je v tomu odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a odpovídá účelu, který prodávající pro použití věci uvádí nebo pro který se věc obvykle používá.
Je-li kupujicím spotřebitel, má v závislosti na povaze vady při uplatnění zákonné záruky tato práva:
V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za niž byla sleva poskytnuta.
Je-li kupujícím spotřebitel, o reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nazapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamaci včetně odstranění vady prodávající vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který je podnikatel a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník.
Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejim obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu nákladů spojených s reklamací (zejména poštovného, které uhradil při odeslání reklamovaného zboží). V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
V případě vyšší slevy u jednotl. výrobků a to více jak 50% si dovoluje firma KROSIT s.r.o. odstoupit od kupní smlouvy z důvodu možnosti již prodaného zboží, který byl v tu chvíli v akci.
Je-li kupujícím podnikatel:
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat.
Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, prodávající je oprávněn vadné zboží vyměnit za zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.
V. Spotřební materiál
Je-li obsahem balení či předmětem koupě spotřební materiál (lamela, potahová látka, baterie apod.), je jeho životnost 6 měsíců, není-li výslovně uvedeno jinak.
VI. Bezplatný servis
V případě, že u výrobku je výslovně uvedeno, že po uplynutí 24 měsíční záruční lhůty se na výrobek vztahuje bezplatný servis, pak bude takový produkt v případě vady přijat i po lhůtě 24 měsíců a bude opraven nebo vyměněn za jiný kus se stejnými nebo lepšími parametry.
Co byste měli vědět na závěr:
Po roce užívání musíte nárok na reklamaci prokázat. Zákonná dvouletá záruka za jakost, na kterou jsme byli zvyklí, od 6. ledna 2023 končí. Nově platí, že jestliže se vada na zboží projeví do dvou let po zakoupení, ale už uběhla lhůta prvních 12 měsíců, role se obracejí. Nyní je na zákazníkovi, aby prokázal, že vada nevznikla jeho vinou, ale existovala již v době předání zboží. Na základě prokázání prodejce uzná, či neuzná reklamaci.
Vypracováno v souladu s Občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb. § 598, 616-627 a zák. č. 634/1992, oba v novelizačním znění.